SEO’nun Tek Bir Formülü Var Mıdır? 16ŞUB
SEO’nun Tek Bir Formülü Var Mıdır?

SEO ilk çıktığı günden beri sürekli olarak değişim göstermiştir. Bunun temel sebebi arama motorlarının algoritmalarının sürekli değişmesidir. Arama motorları da kullanıcıların faydasına olacak şekilde kendini sürekli güncellemektedir.

Günümüze geldiğimizde 200’den fazla SEO kriteri varken bir checklist gibi hepsini tek tek ve aynı şekilde uygulayarak yükselmiyor tabii ki siteler. Her kriterin kendi içinde değişik varyasyonları, süreçleri olabiliyor.

Bu değişik varyasyonlar ve süreçler de bambaşka ilerleyen SEO süreçlerini doğuruyor. Hiç yapmam dediğinizi yapıp yukarı çıkan kişileri duymuş olabilirsiniz. Evet. Temeller belki aynı ama binanın çatısını farklı tarzdan yapmışlar ve istedikleri kelimede birinci sıradalar.

Ya da sizinle aynı yöntemleri uygulayıp başarılı olmayan projeler de duyabilirsiniz. Buna da şaşırmayın.

Bu durumu aslında balık avlamaya benzetebiliriz

Dışarıda pek çok balıkçı var. Bazısı yem kullanır, bazısı kapan kurar, bazısı dinamit kullanır (siz dinamit kullanmayın). Kimisi oltayla kimisi ağ ile çıkar, kimisi sahilden kimisi kayıktan avlanır… Daha da uzatabiliriz.

Bu farklı yöntemlerin sonucunda farklı balıklar yakalanabiliyor. Yani sektörel olarak uygulanabilecek taktikler farklılık gösterebiliyor. Ya da daha zorlu kelimeler için ek önlemler şart oluyor. Örneğin bazı balıklar sahile gelmediği için kayıkla çıkmak zorunda olmak gibi.

Bu farklı sektörlere farklı yöntemlerle yapılan farklı çalışmalar aynı sonucu verebiliyor.

Bunda garipsenecek hiçbir durum yoktur. Pek çok farklı yöntem duymuşsunuzdur, duyacaksınızdır. Bu yöntemlerin kimisi uzun yoldan kimisi daha istikrarlı şekilde sizi yukarılara taşıyabilir.

Bu farklı SEO taktikleri aslında daha çok planlama ile alakalıdır. Sektörünüze, rekabetinize, ürününüze ve pazarlama stratejinize göre size özel bir yol oluşturup o yoldan ilerlemek gerekir. Aksi taktirde herkese uygulanan sizde işe yaramayabilir. Bu, o taktiği uygulayanların yanlış olduğunu göstermez.

Bu özel yolun belirlenmesinde bazı kriterler etkindir;

Araştırma, Tecrübe:

Elimizde bir proje varsa ve bu proje için planlama gerekiyorsa önce sektör hakkında derin araştırma yapmak gerekir. Derin araştırma ile sektörün rekabetini belirlemiş, anahtar kelimelerimizi çıkarmış ve rakiplerin ne durumda nasıl SEO yaptıklarını az-çok anlamış oluruz.

Bu aşamada tecrübe devreye girer ve sektör rakipleri, rekabet, anahtar kelime ve hedeflere göre bir strateji belirlenir. Makaleler, backlinkler, tanıtımlar… hepsinin nasıl yapılacağı kararlaştırılır.

Tecrübem yok derseniz de araştırma ve tahmin ile yola çıkabilirsiniz. Sonuçta kimse SEO uzmanı olarak doğmuyor. Bir şekilde tecrübe lazım.

Farklı varyasyonların kıyaslanması:

Diğer rakiplerimizi inceledik. Onların uyguladıkları yöntemleri az çok çözdük. Ancak o yöntemlerin aynısını uygulamak zorunda değiliz. Evet, onlarla rekabet edebilmek için benzer yöntemlerimiz olabilir. Ancak farklı varyasyonlar ortaya koymak, denemek ve daha kaliteli işler çıkarmak sizi her zaman ileri taşıyabilecek faaliyetlerdir.

Zaman ve şartlara göre değişim:
Kendimize özel SEO yöntemini uygularken bir diğer nokta ise durağan olmamaktır. Sürekli kendinizi ve rakiplerinizi gözden geçirmektir. Çünkü rakipleriniz yerinde durmayabilir. Bu çok doğaldır. Farklı yöntemler denerler, önünüze geçmek isterler, ya da sizi öne geçirmek istemezler.

Bu yüzden bazen bazı yöntemlerinizi değiştirmenizde sakınca olmayabilir. Sürekli aynı şekilde ilerlemek Google için de çok doğal olmayacaktır zaten.

Düzenli olarak farklı aksiyonlara girmek, bazen belki ciddi bir tasarım değişikliği, ya da sattığınız ürünlerde özel ve farklı bir kampanya ürünü, sektörünüze yakın ama sektörünüzden olmayan bazı kolay kelimelerde üste çıkmak ve oralarda belki bazı aksiyonlar denemek.
Bunlar Google’ın gözünde farklılıklar oluşturabilir ve sizin için faydalı olabilir. (SeoHocası)

SEO ilk çıktığı günden beri sürekli olarak değişim göstermiştir. Bunun temel sebebi arama motorlarının algoritmalarının sürekli değişmesidir. Arama motorları da kullanıcıların faydasına olacak şekilde kendini sürekli güncellemektedir.

Optimusart'a Hoşgeldiniz

Hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için e-posta, telefon veya iletişim formumuz aracılığı ile rahatlıkla irtibat sağlayabilirsiniz.